navigace: Úvodní strana > Články > Rady a tipy > Výcvik loveckých psů - 1. díl > Diskuse

elektro-obojky.cz

Diskuse k článku: Výcvik loveckých psů - 1. díl

Výstřel
Autor: Argo | 01.11.2008 23:43:37
Vlastním českého fouska, ale vždy při střelbě strašně plaší. Dá se tato plachost nějak odnaučit a naučit to co je v článku napsáno - aby při výstřelu lehl. Už nevím co s ním.
Re: Výstřel
Autor: Jitka | 02.11.2008 11:20:08
Mám ten samý problém, budu moc ráda když někdo poradí co s tím dělat.
Re: Výstřel
Autor: WostraL | 03.11.2008 07:48:05
Já Vás nechci oba dva zklamat, ale bázlivost (reakce na střelbu) je většinou vrozená vlastnost a nic moc se s tím udělat nedá, s takovým pejskem můžete jen těžko dělat lovecké zkoušky. Při troše trpělivosti se dá reakce na střelbu upravit, ale je to běh na dlouhou trať.....Vezměte si pomocníka, který bude střílet a vy jděte s pejskem na řemeni, když náhle zazní výstřel (zezačátku je lepší velká vzdálenost) a pejsek reaguje, tak jej uklidňujte a hlavně chvalte, odvádějte jeho pozornost jinam.....jakmile po čase na střelbu z větší vzdálenosti přestane reagovat, tak postupně vzdálenost zkracujte......úplný kladný výsledek Vám ale nikdo bohužel nezaručí.....někteří (a je jich většina) pejskové se reakce na střelbu nezbaví nikdy.

Re: Výstřel
Autor: Jaňule | 02.06.2010 11:01:22
Ale kulový. Já cvičím už rok erdelteriéra, bude mysliveckej. Když jsem ho v srpnu vzala na střelby, mohl se zjančit, stejně tak i náš ČF. Potom se chodilo na kachny a hony a on si uvědomil, že se mu nic stát nemůže, ba co víc, bude to ještě sranda, když něco spadne. Prostě jakmile se ten pes naučí, že když padne rána, tak je třeba většinou hledat kořist, kterou on miluje, tak to bude v cajku. Teď se mi to osvědčilo naprosto dokonale! Takže žádné, že se toho nezbaví, je třeba na tom pracovat a být trpělivý. Po prvních pár honech to bude v cajku :o)
Re: Výstřel
Autor: Arašíd | 03.11.2008 14:13:55
Je to opravdu plachost či bázlivost, nebo jenom je pes hrr kde co spadne?
Pokud se jedná o hrr variantu tak moje zkušenost.
My máme hrr kde co spadne u vody. Takže jsem využila letošních lovů na kachny k utvrzování klidu, pes na vodítku a při výstřelech pomocí proutku musel daunovat, je to tvrdé ale nedalo se jinak. A až na povel mohl jít pro kachnu.
Na nácvicích na PZ při společného honu někteří vůdci veleli psovy daun. Ptala jsme se jak se potom pes chová na honu, jestli taky neustále daunuje. Ze začátku ano, potom už si to spojí a je v klidu a jenom kouká kde co spane a teprve na povel může jít pro zvěř, jinak hledá dál.
Takže má rada, pokuď nejde o bázlivost, tak psa na vodítku, domluvit se ve skupině více lidí a imitovat společný hon a při každém výstřelu psa daunovat. A k tomuto využít i prvních honů pokud je tato možnost. A i při hledání na volno.
Nám se podařilo že pes po vystavení zvěře, jakmile se tato zvedne sám daunuje, ale prozatím nemáme ověřené jak bude pracovat na honech, kdy té zvěře je více.
Re: Výstřel
Autor: WostraL | 03.11.2008 15:01:08
Ahoj Drahu, tak se zase potkáváme....:-))) Koukej něco pěkného napsat k fousáčům....:-))) Jinak, co píšeš výše, máš můj souhlas....
Re: Výstřel
Autor: munsterland | 24.06.2009 21:10:33
pisu trochu pozde ,ale treba je to jeste aktualni.Idealni je chodit na strelnici kde se strili treba asfaltove holuby.Najit si strelckou akci v okoli a se na teto akci psem se postupne priblizovat k strelcum a navstevovat porpipade casteji tyto akce az si pes zvykne.
gordonsetr
Autor: tana kovařová | 21.08.2009 21:19:23
dobry den syn si koupil psa, jenže staví a nema moc času,proto psa moc necvičí,ale chodíme s ním každy den na vychazky,dneska vyjel na dceru 20,let když ho hladila před tím to nikdy neudelal je s ním často, ted se ho začala bat co mame s ním delat
Daun na střelbu?
Autor: Janule | 02.06.2010 10:57:56
Se spoustou věcí souhlasím, ale není mi jasná jedna věc. Daunování na výstřel? Daun se u ohařů využívá 1) při odložení, 2) když vystaví zvěř, dá se povel DAUN, pes musí lehnout a nebránit pánovi ve střelbě. V tomto mi povel jako střelba přijde trochu na hlavu postavené.
daun x výstřel
Autor: Arasid | 20.08.2013 13:03:18
k tomu je jednoduché vysvětlení a psala jsme to již v dřívějším komentu.<br /> běžně při lovu pes - ohař vystaví a má uklidovat aby mohl lovec vzlétlou nebo odbíhající zvěř střelit a proto někteří při výcviku spojují daun s výstřelem. jelikož potom pes když se vystřelí po zvěři zadaunuje a neletí bezhlavě vpřed bez povelu i když lovec třeva minul a je to také klid před zvěří. na VZ nebo mem se toto vyplatí, jelikož když vůdce netrefí a pes se mu bez povelu rozběhne - má body dolů, stačí to udělat 2x je hned ve druhé ceně neli ve třetí.
Voda
Autor: Vít | 11.09.2018 05:02:52
Dobrý den, mám problém u mého rok a půl starého fouska aby mě přinesl střelenou kachnu s vody. Když mu pustím živou tak mi ji přinese bez problémů. Prosím o radu Děkuji.


Diskuse k článku: Výcvik loveckých psů - 1. díl

  Zobrazit celou diskusi
-
|-
|-
-
|-
-

Vaše fotogalerie

Informace o novinkách emailem
< Prosinec 2024 >
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Jaké témata článků by jste zde na portále uvítali?

10% (189)
71% (1394)
7% (136)
11% (214)
2% (44)
Počet hlasujících: 1977
Archiv »

 
Prohledat:
zavřít



Registrace | Funkce systému | Proč se registrovat | Ceník | Kontakty

Úvodní strana | Plemena ohařů | Články | Inzerce | Akce | Diskuse | Soutěže

Autorská práva | Reklama | O portálu Ohaři.eu | Zásady ochrany osobních údajů

Podporujeme | Podpořte náš portál | Mapa webu

Partneři portálu: Jen ty nejaktuálnější informace - to je Bonza! LEPŠÍ WEB

Copyright © 2008 - 2024
Web From Pixels group
design by BORI


Navštivte také: stezka Pustevny | fotogalerie dorty | Faktura Online